Friday, October 2, 2009

My Job...

Hi...

Sekarang aku dah pon bekerja kat platinum railway engineering..
agak2 dah hampir sebulan...
kerja-kerja aku banyak habiskan masa kat train..
first job aku , aku dikehendaki
membuat voltage calibration kat train baru kelana jaya line(Putra) yang akan dirasmikan pleh PM kiter...entah,aku pon x tahu bile nak rasmi...poyo jer
Voltage calibration nie adalah untukmemastikan system pintu lrt yang korang naik sekarang nie bukak dah tutup serentak dan x der hang atau jem ketika operasi.


macam nie la pintu tue...
satu ari aku dok kat train untuk setelkan problem nie..
ramai orang mat salleh, mexican, uk,diorang datang nak setup train baru nie la...
diorang dari company giant kat dunia pasal train macam bombardier, hartasuma, ngan company lain2 lagi yang besar x yah aku cakap..
lepas tue baru handdover kat rapid...


tapi kanyang pelik nyer...nak launch train baru,,,tapi ruperbentuk train tue still saman ngan yang lama,,,dalam fikiran aku,, x der ker nak upgrade kepada ruperbentuk yang lebih advance lagi ker...x kan nak ikot bentuk yang 10 tahun lepas..dah ketinggalan zaman beb..sekarang dunia luar pakai yang canggih2..contoh ko tengok la jepon ngan singapura,hongkong pon ader perubahan...ermmm..aku tgok bentuk train yang lain banyak cantik2..baru nampak bandar metropolitan kiter berseri2 dengan latest advanced technology yang kiter gune...
nie dah masuk planning malaysia nie..haha..aku just luahkan jer aper yang aku rasa..

No comments: